اشتراک گذاری

تعمیر اسکنر زیراکس

تعمیر اسکنر زیراکس در صورتی که به دست متخصصان این حوزه انجام پذیرد، منجر به بهبود عملکرد دستگاه و رفع اختلالات آن به بهترین شکل خواهد شد. تعمیر اسکنر زیراکس، ممکن است به دلیل بروز برخی از مشکلات زیر باشد: اختلال در عملکرد لامپ اسکنر زیراکس، کار نکردن موتور اسکنر، خرابی تثبیت‌کننده‌های اسکنر، اختلال در بخش تغذیه اسکنر زیراکس و نیز در مدارهای کنترل‌کننده اسکنر.

در این مقاله قصد داریم در مورد اجزای مختلف دستگاه و نحوه تعمیر هر قطعه صحبت کنیم. مطالعه این راهنما برای تشخیص اولیه مشکل احتمالی توصیه می شود. در صورتی که با هریک از مشکلات دستگاه اسکنر روبرو شدید، با نمایندگی تعمیر اسکنر زیراکس تماس بگیرید. 

تعمیر اسکنر زیراکس

اجزای دستگاه اسکنر زیراکس

همان‌طور که عملکرد اسکنرهای زیراکس با توجه به مدل و نوعی که دارند متفاوت است، تعمیر اسکنر زیراکس نیز متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی می‌توان گفت از یک قاعده کلی پیروی می‌کنند.

آشنایی با شیوه عملکرد دستگاه موجب می شود تا ما دستگاه را به بهترین شیوه و بر اساس دستورالعمل درست آن به کار ببریم. به این ترتیب احتمال نیاز به تعمیرات اسکنر زیراکس را تا حد امکان کم کنیم. شیوه کار این دستگاه‌ به این صورت است که پس از قرار دادن سند یا تصویر در دستگاه، هد اسکن کننده‌ (دربردارنده لامپ روشن‌کننده، دو یا چند آینه، لنز و …)  به حرکت درآمده و طول سطح اسکنر را طی می کند. وظیفه روشن کردن عکس و سند بر عهده لامپ روشن کننده است.

این لامپ تصویر مورد نظر را به آینه اول و سپس به آینه های بعدی ارسال می کند. با تمرکز تصویر در آخرین آینه، تصویر با کیفیت بالاتری در اختیار لنز و حس‌گر قرار می گیرد. حسگر موجود در دستگاه با تبدیل فتون های نوری به بار الکتریکی، مجموعه ای از سیگنال ها را به کامپیوتر می فرستد و عمل اسکن انجام می پذیرد. در مورد کیفیت تصاویر خروجی باید گفت که هر اندازه  کیفیت قطعات به کار رفته در اسکنر (موتور، آینه ها، لنزها، حسگرها و لامپ) بالاتر باشد، کیفیت تصویر نهایی بالاتر خواهد بود. واحد وضوح تصویر در  اسکنرها DPI (Dot per Inch) به معنی تعداد نقطه در هر اینچ است که این نقاط همان نقاط ریز در تصویر هستند.

نمایندگی تعمیر اسکنر زیراکس

نمایندگی تعمیر اسکنر زیراکس، واحدی تخصصی است که با کادری مجرب و تجهیزاتی پیشرفته، انواع اسکنرهای زیراکس را عیب یابی و تعمیر می کند. چنانچه در دستگاه خود ایرادی مشاهده کردید، می توانید با این مرکز تماس گرفته و از کارشناسان فنی ما کمک بگیرید.

همکاران ما در تمامی ایام هفته پاسخگوی شما بوده و در صورتی که اسکنر شما نیاز به تعمیر داشته باشد، تلاش دارند آن را در کمترین زمان ممکن تعمیر کنند.

شایان توجه است، این نمایندگی بیش از دو دهه سابقه در زمینه تعمیر دستگاه های زیراکس داشته و به عنوان نماینده رسمی این شرکت فعالیت می نماید. از جمله ویژگی های این نمایندگی تخصص بالای تکنسین های فنی آن است.

همکاران ما در بخش تعمیرات اسکنر از جمله تعمیرکاران باتجربه و کارآمد هستند و چندین دوره تخصصی تعمیرات اسکنر زیراکس را مطابق با استانداردها و دستورالعمل های کمپانی زیراکس گذرانده اند. از این رو با اطمینان خاطر دستگاه خود را به نمایندگی تعمیرات اسکنر زیراکس تحویل داده و آن را همانند روز اول تحویل بگیرید.

تعویض آینه اسکنر زیراکس

تعویض آینه اسکنر یکی دیگر از خدمات تخصصی مرکز تعمیرات اسکنر زیراکس است. آینه‌ها نقش مهمی در اسکن فایل ها دارند. خرابی آینه اسکنر ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد که انباشت گرد و خاک در میان قطعات یکی از اصلی ترین ها است. اما اگر اسکنر به موقع سرویس شود و به صورت دوره ای پاکسازی شود، احتمال خرابی آینه ها کاهش می‌یابد. 

در فرآیند اسکن، تصویر سند از یک آینه به آینه دیگر منتقل شده و درنهایت تصویر آینه آخر روی لنزی انتقال یافته و به حسگرهای CCD  خواهد رسید. تعویض آینه از جمله اقداماتی است که نیاز به تخصص و دانش بالایی دارد. بنابراین نه تنها خود شما قادر به انجام آن نیستید، بلکه برخی از تعمیرکاران ناآشنا به اسکنرهای زیراکس نیز نمی توانند به درستی آینه را تعویض کنند. تکنسین فنی نمایندگی زیراکس، با استفاده از تجهیزات خاص و سازگار با اسنکر زیراکس و متخصصان حرفه ای، تعویض آینه اسکنر را به بهترین نحو انجام می دهند.

تعمیر هد اسکنر در نمایندگی زیراکس

هد اسکنر با حرکت دادن سند عمل اسکن کامل را انجام می کند. هد توسط یک موتور پله ای و با استفاده از یک تسمه زیر سند حرکت کرده و آن را در مقابل لنز قرار می دهد تا سکن کامل شود. در صورت خرابی هد اسکنر، سند اسکن نشده و یا به صورت ناقص اسکن می شود. در صورت مشاهده این مشکل باید برای تعمیر اسکنر زیراکس اقدام کنید.

در این شرایط، کارشناسان واحد تعمیرات اسکنر زیراکس، عملکرد هد و دستگاه را بررسی کرده و در صورت نیاز هد را تعمیر می کنند. هد از قطعات مهم اسکنر است که تعمیر آن نیاز به تخصص و مهارت دارد. در فرآیند تعمیر و تعویض این قطعه باید نهایت دقت را به کار بست تا به دیگر قطعات آسیب نرسیده و هد نیز بتواند عملکرد خوبی داشته باشد.

تعویض لامپ اسکنر زیراکس

خرابی لامپ در اسکنرها در نگاه اول مشکل حادی به نظر نمی رسد، اما خرابی آن به وضوح اسناد لطمه می زند. لامپ جهت روشن کردن و افزایش نور در دستگاه به کار می رود تا سند به صورت واضح اسکن شود. در اسکنرهای قدیمی از لامپ های فلوروسنت کاتود سرد CCFL یا زنون استفاده می شد، اما امروزه در بیشتر اسکنرها از لامپ های LED استفاده می شود.

خرابی لامپ اسکنر موجب تاریک شدن سند و در نتیجه اسکن نشدن فایل می شود. از آنجا که تعمیر لامپ از نظر اقتصادی توجیه پذیر نیست و ممکن است پس از تعمیر، کیفیت مناسب را نداشته باشد، بنابراین بهتر است لامپ اسکنر تعویض شود. در نمایندگی تعمیر اسکنر زیراکس، لامپ اسکنر شما با یک لامپ اورجینال و فابریک جایگزین شده تا دستگاه مانند روز اول برای شما کار کند.

تعویض لامپ اسکنر زیراکس

تعمیر برد اسکنر زیراکس

برد اسکنر، قطعه ای حیاتی در اسکنر محسوب می‌شود. برد ارتباط اجزای اسکنر را با یکدیگر برقرار کرده و اطلاعات را به قطعه مربوطه ارسال می کند. علاوه بر اینکه تمامی قطعات اسکنر با برد در ارتباط هستند، خود این قطعه نیز از اجزای مختلفی تشکیل شده است. ترانزیستور، خازن، دیود و برخی دیگر از قطعات الکترونیکی، عملکرد مناسب برد را فراهم می کنند.

چنانچه هریک از این قطعات با مشکل مواجه شوند، عملکرد برد مختل شده و در نتیجه دستگاه نیز نمی تواند درست کار کند. در صورتی که آسیب دیدگی برد زیاد باشد، احتمال روشن نشدن اسکنر نیز وجود دارد. در نمایندگی تعمیر اسکنر زیراکس برای رفع مشکل برد، ابتدا آن را عیب یابی کرده سپس قطعه آسیب دیده را تعویض می کنند. البته توجه داشته باشید در صورتی که میزان آسیب دیدگی برد زیاد باشد، تنها راه حل رفع مشکل دستگاه، تعویض برد است.

برای اطلاعات بیشتر مقاله تعمیر برد اسکنر زیراکس را مطالعه کنید.

شیوه کار اسکنر زیراکس

همان گونه که مشاهده کردید، شیوه‌ی کار دستگاه اسکنر زیراکس به دلیل ساختار فیزیکی و نرم‌افزاری آن بسیار پیچیده است. با توجه به مدل های متفاوت موجود در بازار ، تعمیر این دستگاه‌ها، کاری تخصصی به شمار می‌آید. بنابراین به شما توصیه می کنیم که از تعمیر خانگی اسکنر زیراکس  یا سپردن آن به مراکز غیرمجاز که تخصص این کار را ندارند، پرهیز کند.

تعمیر اسکنر زیراکس در مراکز غیرمجاز و به دست افراد مبتدی، نه تنها مشکل دستگاه شما را برطرف نخواهد کرد بلکه موجب وارد کردن صدمه به بخش‌های دیگر دستگاه خواهد شد. در برخی موارد با از کار افتادن کلی دستگاه، امکان بازیابی و اصلاح آن برای همیشه از بین می رود.

تعمیر اسکنر زیراکس شامل موارد زیر می‌گردد:

  • تمییز نمودن و تعویض سنسورهای اسکنر
  • تعمیر بورد اسکنر زیراکس
  • تعمیر اسکنر زیراکس و موتورهای اسکنر
  • گردگیری و تعویض سنسورهای اسکنر یراکس
  • نصب اسکنر زیراکس و درایوهای مختلف
  • تعویض صفحه شیشه‌ای اسکنر زیراکس
  • تعمیر و عیب‌یابی پورت‌های اینترفیس اسکنرها
  • تعمیر و عیب یابی تثبیت‌کننده ها
  • تعمیر و عیب یابی روکش دستگاه اسکنر
  • تعمیر و تعویض فیلتر اسکنر زیراکس
  • تعمیر اسکنر زیراکس در بخش تغذیه اسکنرها
  • تعمیر و اصلاح نگاتیو اسکنر زیراکس
  • تعمیر اسکنر زیراکس در بخش لنز
  • تعمیر و تعویض آینه اسکنر
  • تعمیر و تعویض هد دستگاه
  • تعویض و تعمیر سی سی دی

نصب درایور اسکنر

به منظور نصب درایور اسکنر، دو روش آنلاین و آفلاین وجود دارد. در روش آنلاین، می توانید به بخش device manager مراجعه کرده و با گزینه update driver برای دانلود و نصب درایور مورد نظر روی ویندوز اقدام نمایید.

در روش آفلاین که دسترسی به اینترنت وجود ندارد، امکان دانلود و نصب این درایور وجود دارد. به این ترتیب شما باید فایل نصبی خود را از پیش تهیه کنید. این فایل ممکن است روی سی دی یا دی وی دی بوده یا از سایت های مختلف دانلود شده باشد.

به طور کلی روش هایی که برای نصب درایور اسکنر مورد استفاده قرار می‌گیرد، از قرار زیر هستند:

  • نصب درایور اسکنر از روی سی دی
  • نصب درایور اسکنر در Device Manager
  • نصب درایور اسکنر با کالکشن های درایور به شکل آفلاین و آنلاین