اشتراک گذاری

تعمیر پروژکتور زیراکس

تعمیر پروژکتور زیراکس از جمله خدمات زیراکس سرویس می باشد . مرکز سخت افزار ایران سال هاست فعالیت خود را در زمینه  ی تعمیر انواع پروژکتورها آغاز کرده . زیراکس سرویس زیرمجموعه مرکز سخت افزار ایران آماده ی ارائه ی انواع خدمات در خصوص تعمیر پروژکتور زیراکس می باشد .  جهت دریافت انواع خدمات از جمله ؛ تعمیر و سرویس پروژکتور ، گام اول عیب یابی صحیح دستگاه می باشد . کارشناسان فنی زیراکس سرویس ، پس از عیب یابی صحیح نسبت به تعمیر پروژکتور زیراکس اقدام خواهند کرد . پس از انجام بررسی های لازم نقص فنی پیش آمده به همراه هزینه ی تعمیر یا تعویض به مشتریان گرامی اعلام خواهد شد.

بدین ترتیب پس از انجام مشاوره  ، مراحل تعمیر آغاز می گردد . قبل از مراجعه به مرکز می توانید از طریق تماس تلفنی ، مشخصات دقیق دیتاپروژکتور معیوب اعم از برند دستگاه، مدل و ایراد مشاهده شده توسط کاربررا به واحد فنی اعلام کرده  و اطلاعات لازم را دریافت نمایید. کارشناسان فنی ما در زیراکس سرویس آمادگی پشتیبانی فنی از همه  ی مدل های  پروژکتور زیراکس را داشته  و حتی ، مدل های قدیمی و خارج از رده ی تولید را نیز پشتیبانی می کنند.  لازم به ذکر است زیرکس سرویس همواره تلاش دارد تعمیر پروژوکتور زیراکس  در نهایت دقت و به کمک برترین کارشناسان انجام گیرد . ازین رو استفاده ازپیشرفته ترین امکانات از جمله ؛  آخرین تکنولوژی ها  در ابزارهای تعمیراتی  و استفاده از قطعات اورجینال جهت تعویض قطعات ، مهم ترین اهداف این مرکز می باشد .

نمایندگی پروژکتور زیراکس

نمایندگی تعمیر پروژکتور زیراکس

در نمایندگی تعمیر پروژکتور زیراکس، عیب یابی، رفع مشکل، تعمیر و تعویض قطعات ویدئو پروژکتور انجام می شود. پروژکتور از قطعات مختلفی تشکیل شده است که می توان به مین برد، لنز، لامپ، فن، پورت های ورودی و خروجی و غیره اشاره کرد. بروز مشکل در هریک از این قطعات، باعث اختلال در عملکرد پروژکتور شده و آن را با مشکل مواجه می کند. از این رو باید برای رفع مشکل به یک مرکز تعمیرات پروژکتور مراجعه کرد.

با اینکه مراکز متعددی، تعمیر این دستگاه را انجام می دهند اما همه آنها تخصص و مهارت لازم را در این زمینه ندارند. همچنین تعمیر ویدئوپروژکتور نیازمند تجهیزات پیشرفته ای است که تنها مراکز معدودی از آن برخوردار هستند. نمایندگی تعمیرات پروژکتور زیراکس با کادری متخصص و در اختیار داشتن تجهیزاتی پیشرفته و مدرن، تعمیر پروژکتور را با بالاترین کیفیت انجام می دهد.

تعمیر انواع مدل های پروژکتور زیراکس

در نمایندگی پروژکتور زیراکس، انواع مدل های پروژکتور تعمیر می گردد. پروژکتورهای حرفه ای و نیمه حرفه ای، پروژکتورهای سینمایی یا خانگی، ویدئو پروژکتورهای سه بعدی، ویدئو پروژکتورهای اداری و آموزشی و پروژکتورهای جیبی زیراکس، از جمله دستگاه های قابل تعمیر در این مرکز می باشند. تعمیر تخصصی و حرفه ای این پروژکتورها با روش های متفاوتی انجام می شود و جهت تضمین کیفیت خدمات، به مشتری ضمانت نامه معتبر ارائه می شود. اگر پروژکتورها را به پروژکتورهای DLP ، LCD و LED زیراکس می شناسید نیز باید به شما بگوییم که در این مرکز تمامی مدل های پروژکتور زیراکس قابل تعمیر بوده و منحصر به مدل و نوع خاصی از پروژکتورها نمی باشد.

لامپ پروژکتور

تعمیر فن پروژکتور زیراکس

فن نقش خنک کننده و تخلیه هوای گرم دستگاه را بر عهده دارد. تعبیه فن در ویدئوپروژکتور به این دلیل است تا از افزایش دمای آن جلوگیری کند و قطعات آن آسیب نبینند. همانطور که می دانید تمامی قطعات الکترونیکی در مقابل گرما و حرارت آسیب پذیرند و این موضوع باعث کاهش کارایی آنان می شود. قطعات مختلف پروژکتور به ویژه مین برد نیز در مقابل حرارت آسیب پذیر است.

بنابراین فن نقش مهمی در کاهش دمای دستگاه و افزایش کارایی آنان دارد. چنانچه فن دستگاه خراب شود باید هرچه سریعتر نسبت به تعمیر آن اقدام کرد. ممکن است با سرویس و تمیزکاری فن و اتصالات آن، مشکل برطرف شود و نیازی به تعویض فن نباشد. اما در صورتی که فن سوخته و یا ضعیف شده باشد، باید حتما تعویض شود.

تعمیر لامپ پروژکتور زیراکس

از جمله اجزای مهم پروژکتور، لامپ آن می باشد که نور مورد نیاز برای نمایش تصویر را تولید می کند. در عین حال، لامپ پروژکتور از قطعاتی است که طول عمر مشخصی داشته و پس از گذشت بازه زمانی مورد نظر باید تعویض شود. البته گاهی نیز قبل از پایان عمر آن، این قطعه دچار مشکلاتی می شود. سوختن لامپ از رایج ترین ایراداتی است که در پروژکتورها احتمال وقوع دارد.

در این شرایط دیگر نوری از پروژکتور ساطع نمی شود و گاهی اوقات صداهایی از داخل آن شنیده می شود که نشان دهنده این موضوع است که لامپ تلاش می کند تا روشن شود ولی نمی تواند. در هر صورت پس از سوختن لامپ و یا کاهش کارایی آن، باید نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام کرد.

 تعویض فیلتر و حباب پروژکتور زیراکس

حباب و فیلتر پروژکتور از قطعات مصرفی هستند و پس از گذشت مدت زمان مشخصی باید تعویض شوند. حباب لامپ، یک قطعه شیشه ای جیوه‌دار است که نور لامپ پروژکتور را بازتاب می دهد. درصورتی که عمر لامپ به پایان برسد و به موقع جهت تعویض آن اقدامی نشود، استفاده بیش از حد آن موجب ترکیدن لامپ و خرد شدن این شیشه جیوه ای می شود که بسیار خطرناک است. فیلتر نیز همانگونه که از نامش پیداست قطعه ای است که پاکسازی هوای وارد شده به پروژکتور و جلوگیری از ورود ذرات گرد و غبار به آن را بر عهده دارد.

زمان فرارسیدن تعویض این دو قطعه معمولاً با نمایش پیغام هایی در پروژکتور همراه است که در پروژکتورهای ال ای دی، به صورت خاموش و روشن شدن چراغ های آن اتفاق می افتد. اگر با ساختار پروژکتور آشنا هستید می توانید شخصاً اقدام به تعویض این دو قطعه کنید در غیر این صورت بهتر است این کار را به متخصصان بسپارید.

ریست کردن تایمر لامپ پروژکتور زیراکس

ریست کردن تایمر لامپ در ویدئو پروژکتور اقدامی است که معمولاً پس از تعویض لامپ باید انجام شود. در این شرایط نیاز است تا شمارشگر ساعت لامپ، به عدد صفر برگردانده شود. ریست کردن توسط تنظیمات دستگاه انجام می شود و خود کاربر نیز می تواند اقدام به انجام آن نماید. برای این کار باید به منوی تنظیمات دستگاه رفته و با انتخاب تب تنظیمات لامپ و گزینه RESET، شمارشگر را روی عدد صفر گذاشت. توجه داشته باشید که این کار تنها در صورت تعویض لامپ باید صورت گیرد در غیر این صورت از ریست کردن تایمر خوداری کنید چراکه ممکن است موجب اختلال در عملکرد دستگاه شود.

تعمیر پروژکتور زیراکس

قطعات ویدئو پروژکتور زیراکس

جهت آشنایی بیشتر مشتریان گرامی با ویدئو پروژکتورها و چگونگی تعمیر آن ها در این قسمت به ذکر مطالبی در مورد ویدئو پروژکتورها  و قطعات آن ها می پردازیم :

ویدئو پروژکتور دستگاهی مبتنی بر الکترونیک و اپتیک است . این دستگاه نیز همچون سایر گجت ها ، با توجه به کاربرد و نوع استفاده از آن ممکن است  در دراز مدت یا کوتاه مدت به سرویس و یا  تعمیر نیاز پیدا کند. مهمترین و شاید گرانترین قطعه این دستگاه (ویدئو پروژکتور)  لامپ است. ولی قطعات دیگرهم ممکن است آسیب دیده و نیازمند تعمیر باشند . در اینجا قطعات تشکیل دهنده ی ویدئو پروژکتور و عوامل موثر در آسیب رسیدن به آن ها را ذکر می کنیم :

LCD:

حرارت زیاد ممکن است به  ال سی دی آسیب بزند . علاوه براین ، گرد و غبار و آلودگی بیش از حد ال سی دی را در معرض آسیب قرار می دهند.

منبع تغذیه:

تامین برق دستگاه به کمک منبع تغذیه  انجام می شود . نوسانات شدید برق ممکن است به منبع تغذیه آسیب بزند .

فن ها:

ایجاد و گردش جریان هوا به کمک فن ها انجام می شود  و در صورت فرسودگی یا از کار افتادن می تواند باعث آسیب جدی لامپ ویدئو پروژکتور شود.

برد اصلی (Main Board):

برد الکترونیکی اصلی دستگاه است  و چندین عامل ممکن است این قطعه را در معرض آسیب قرار دهد . نفوذ  رطوبت یا مایعات به داخل برد اصلی ، نوسان برق، ، گرد و غبار زیاد و … از جمله این موارد هستند .

چرخ رنگ ( Color Wheel ) :

این قطعه در تکنولوژی DLP مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا معیوب شدن آن موجب بروز اختلالات رنگی در تصویر می شود.

تراشه DMD:

این قطعه نیز یکی از قطعات گران قیمت ویدئو پروژکتورهای DLP است. چیپ اصلی مربوط به ویدئو پروژکتورها با تکنولوژی ساخت DMD بوده و معمولا موجب بروز حالاتی نظیر برفکی شدن تصویر، ظهور دانه های سیاه و پراکنده و یا خطوطی در تصویر می شود.

نکات مهم در تعمیر پروژکتور زیراکس

در تعمیر پروژکتور زیراکس به نکات ذیل توجه کنید :

  • جهت حفاظت از لامپ ویدئو پروژکتور به نحوه روشن و خاموش کردن دیتا پروژکتوردقت کنید . هم چنین دود و گرد و غبار محیط در عمر لامپ موثر است. ضمنا در صورت عدم تعویض به موقع لامپ، ترکیدن آن در داخل دستگاه می تواند منجر به آسیب سایر قسمتها شود.
  • هرگز خودتان به باز کردن پروژکتور زیراکس جهت تعمیر و سرویس آن اقدام نکنید  .
  • ازسپردن تعمیر پروژکتور زیراکس به تعمیرکاران غیرحرفه ای و غیر مرتبط پرهیز نمایید .
  • تعمیر پروژکتور زیراکس را به نمایندگی و تعمیرگاه معتبر بسپارید .
  • هر شش ما ه یک بار دستگاه خود را جهت سرویس به مراکز مجاز و معتبر ارسال نمایید ، انجام این کار از بروز مشکلات جدی و پرهزینه جلوگیری خواهد کرد .
  • رایجترین و معمول ترین ایراد فنی در پروژکتورها اتمام عمر لامپ است که البته به نحوه استفاده صحیح دستگاه بستگی دارد. لامپ ویدئو پروژکتور یک قطعه مصرفی است و عموما ۲۰۰۰ ساعت طول عمر دارد. در صورتی که نور دستگاه کم شده و یا چراغ آلارم Lamp روی پنل دستگاه روشن شده است، هر چه سریعتر با متخصصین تعمیر پروژکتور زیراکس تماس بگیرید .

خدمات زیراکس سرویس جهت تعمیر پروژکتور زیراکس عبارتند از :

  • تعمیر فن ویدئو پروژکتور زیراکس
  • تعمیر Main Board و ریموت کنترل ویدئو پروژکتور  زیراکس
  • تعمیر منشور رنگ LCD ویدئو پروژکتور زیراکس
  • تعمیر تراشه DMD ویدئو پروژکتور زیراکس
  • تعمیر چرخ رنگ (  Color Wheel )   ویدئو پروژکتور  زیراکس
  • تعمیر لنز و اپتیک   ویدئو پروژکتور زیراکس
  • سرویس و تعمیر تخصصی انواع دستگاه های ویدئو پروژکتور زیراکس
  • تعمیر تخصصی برد الکترونیکی ویدئوپروژکتور زیراکس
  • بسیاری از قطعات برد ها و ویدئو پروژکتورها توسط زیراکس سرویس  تعویض می شوند که عبارتند از :
  • تعویض لامپ پروژکتور / تعویض پنل ال سی دی / تعویض color wheel / تعویض  DMD Chip
  • سرویس دوره ای پروژکتورزیراکس
  • ارائه ی مشاوره در خصوص قطعه ی آسیب دیده ی پروژکتور زیراکس و تعمیر آن
  • عیب یابی صحیح جهت تعمیر پروژکتور زیراکس
  •  سرویس کلی پروژکتور زیراکس
  • گارانتی تعمیر پروژکتور زیراکس
  • تعمیر ایراد های تخصصی پروژکتور زیراکس
  • تعمیر و تعویض لامپ ویدئو پروژکتور زیراکس
  • تعمیرو تعویض  لامپ بلاست ویدئو پروژکتور زیراکس
  •  تعمیر تراشهDMD    ویدئو پروژکتور زیراکس
  • تعمیر چرخه رنگ ویدئو پروژکتور  زیراکس
  • تعمیر ال سی دی ویدئو پروژکتور  زیراکس
  • تعمیر منبع تغذیه ویدئو پروژکتور  زیراکس