اشتراک گذاری

فیوزینگ دستگاه کپی Xerox

دستگاه کپی زیراکس یکی از پر کاربرد ترین دستگاه های موجود در میان در انواع ماشین های اداری می باشد که همانند سایر مدل های این دستگاه با مشکلاتی رو به رو می شود. این دستگاه دارای پیچیدگی های بسیاری بوده و در صورتی که در استفاده از آن حجم کاری تعیین شده برای دستگاه را در نظر نگیرید، دستگاه شما با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد. به طور کلی کارکرد دستگاه کپی وابسته به هماهنگی تمامی قطعات دستگاه کپی با یکدیگر می باشد. یکی از قطعات حساس فیوزینگ دستگاه کپی Xerox بوده که در صورت خرابی لازم است توسط نیروی متخصص بررسی و عیب یابی شود. به یاد داشته باشید تعمیر انواع دستگاه کپی در واحد تعمیرات دستگاه کپی امکان پذیر می باشد. متخصصان واحد تعمیرات دستگاه کپی به منظور رفاه بیشتر مشتریان تمامی ابزار و قطعات کاربردی را در اختیار دارند تعمیر انواع مختلف این دستگاه را در مدت زمانی کوتاه ارائه می کنند.

فیوزینگ دستگاه کپی Xerox

کارکرد فیوزینگ دستگاه کپی xerox چگونه است؟

کارکرد فیوزینگ دستگاه کپی زیراکس به صورتی است که در مرحله اول درام، تونر را بر روی کاغذ انتقال داده و سپس یونیت فیوزینگ کار خود را آغاز می کند و تونر را حرارت می‌ دهد. بعد از حک شدن تونر بر روی کاغذ، یک غلطک، آن را از دستگاه کپی خارج می‌کند. در تعمیر فیوزینگ دستگاه کپی xerox شناخت این کارکرد ها اهمیت بالایی دارد. شاید برایتان جالب باشد که از علت نسوختن کاغذ با وجود حرارت بالا در دستگاه اطلاع داشته باشید. سرعت عمل بسیار بالای فیوزینگ، آتش گرفتن و یا سوختن کاغذ را غیر ممکن کرده است.

اهمیت تعمیر یونیت فیوزینگ کپی xerox

علت آنکه ورق کاغذ بعد از بیرون آمدن از دستگاه کپی xerox گرم است، در واقع گذشتن آن از زیر فیوزینگ است. دانستن این نکته در تعمیر یونیت فیوزینگ کپی xerox واجب است.  فیوزینگ دستگاه کپی قابلیت تعمیر و تعویض دارد. در دستگاه های کپی قدیمی، فیوزینگ‌ها از یک لامپ گرم کننده درون هات‌رولر تفلون شده و پرس رولر تشکیل شده بودند؛ در حال حاضر در دستگاه کپی به جای لامپ از المنت استفاده می شود. اعمال این تغییرات عملکرد دستگاه کپی را به جهتی مثبت ارتقاء داده است. در بعضی از دستگاه های کپی، خودِ دستگاه هشدار تعویض فیوزینگ را با کد های مخصوص اعلام می کنند.

زمان تعمیر فیوزینگ دستگاه کپی xerox

توجه به نشانه های خرابی فیوزینگ راه کار مناسبی برای اطلاع از زمان تعویض این قطعه می باشد. برای اجرای تعمیر یونیت فیوزینگ کپی xerox حتما ضرورت دارد که به یک مرکز مجاز و رسمی مراجعه نمایید تا کیفیت تعمیر تضمین شده و حتمی باشد. رایج ترین اختلالات وارد شده به فیوزینگ دستگاه کپی عبارت است از ایجاد خوردگی بدنه، خرابی ترمیستور، آلودگی هات رولر و سوختن ترموفیوز و لامپ هیت. در راستای تعمیر و بر طرف کردن مشکلات مربوط به فیوزینگ دستگاه کپی Xerox حتما به مرکز رسمی تعمیر دستگاه کپی مراجعه کنید.

فیوزینگ دستگاه کپی Xerox

نقش پرس هیتر در یونیت فیوزینگ

یکی از قطعات اصلی داخلی یونیت فیوزینگپرس هیتر بوده که در تعمیر یونیت فیوزینگ کپی xerox نقش مهمی ایفا می کند. پرس هیتر مقاومت فوق العاده بالایی در برابر حرارت دارد و عمر بسیار طولانی یکی دیگر از مشخصه های آن است. این قطعه وظیفه ی  فشار دادن کاغذ را بر عهده دارد تا به واسطه دمای ایجاد شده توسط لامپ و فشار هم زمان بلت فیوزینگ کاغذ که حامل تونر در مناطق مشخص است، تحت تاثیر دما و فشار تونر پخته شده و سپس کاغذ از طریق کاغذکش خروجی به خارج از دستگاه انتقال داده می شود. خرابی این قطعه کل عملیات داخلی یونیت فیوزینگ را با اختلال رو به رو می کند؛ لذا تعمیر یونیت فیوزینگ دستگاه کپی xerox برای حفظ عملکرد این دستگاه لازم و ضروری می باشد.

قطعات تعویضی یونیت فیوزینگ دستگاه کپی xerox

  • پاک کننده پرس
  • ناخنک هات رولر و پرس
  • ابری هات رولر
  • لامپ فیوزینگ
  • پوسته فیوزینگ
  • پرس
  • بوش هاترولر
  • بلبرینگ هاترولر و پرس
  • هاترولر 
  • ترمیستور

تعمیر دستگاه کپی زیراکس در کرج

مرکز تعمیر دستگاه کپی  xerox در کرج به دلیل بهره مندی از متخصصان حرفه ای و کارشناس می تواند تعمیر انواع دستگاه کپی را در مدت زمانی کوتاه و در بالاترین سطح کیفی ارائه کند. انواع مختلف دستگاه کپی در مدل های رو میزی و ایستاده با هر مشکلی که باشند در این واحد قابل تعمیر می باشند. مهندسان به دلیل آشنایی کامل با این دستگاه فرآیند تعمیرات آن را به درستی اعمال کرده و تمامی عیوب آن را در مدت زمانی کوتاه بر طرف می نمایند. کاربران ساکن در استان البرز می توانند به واحد نمایندگی ماشین های اداری در کرج مراجعه کرده و کلیه خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

نمایندگی xerox

مرکز نمایندگی xerox ، کلیه ی خدمات مرتبط با تعمیر و فروش انواع محصولات زیراکس را ارائه می کند. فروش انواع محصولات در نمایندگی زیراکس به صورت اورجینال بوده  و تمامی محصولات همراه با ضمانت ارائه می شوند. واحد تعمیرات زیراکس نیز یکی دیگر از واحد های فعال در نمایندگی رسمی زیراکس بوده که هر دو تحت نظر مرکز سخت افزار ایران فعالیت می کنند. دسترسی واحد تعمیرات فتوکپی زیراکس به انواع قطعات و ابزار آلات سبب شده تا کاربران بتوانند انواع خدمات تعمیراتی مورد نیاز خود و همچنین تعویض قطعات آسیب دیده ی دستگاه کپی را دریافت نمایند.