اشتراک گذاری

قطعات دستگاه کپی

یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های موجود در سیستم اداری حال حاضر کشور، دستگاه کپی است زیرا در بسیاری از مواقع تهیه یک رونوشت و یا کپی از یک سند برای ما بسیار ضروری و لازم است. درست به دلیل همین پرکاربرد بودن دستگاه‌های کپی است که مشتریان و کاربران آن سعی می‌کنند تا ماشینی با کیفیت قطعات هرچه بالاتر و بهتر را خریداری کنند. دستگاه‌های کپی زیراکس از جمله دستگاه‌های کپی موجود در بازار می‌باشند که با توجه به تولید آن‌ها در کمپانی بزرگی مثل زیراکس، کاربران رغبت و استقبال بیشتری به آن دارند.

باید توجه داشت که صرف تهیه یک محصول باکیفیت نمی‌تواند ضامن کارکرد صحیح و دوام عمر مفید آن باشد. آنچه که در این میان تأثیرگذار است، شناخت صحیح قطعات دستگاه کپی و رعایت استانداردهای کار با آنهاست. عدم توجه به این مسئله سبب استهلاک زودهنگام قطعات دستگاه کپی و خرابی سریع آنها می‌شود. در این مقاله برآنیم تا ضمن معرفی اجزا دستگاه کپی، کارکرد هر یک از آنها را شرح دهیم.

قطعات دستگاه کپی

معرفی قطعات دستگاه کپی

  • میز اسناد: میز اسناد یکی از قطعات دستگاه کپی است . در بالای دستگاه کپی، صفحه‌ای شیشه‌ای قرار گرفته است که اسناد در آن قرار می‌گیرند. این صفحه شیشه‌ای، میز اسناد است. در قسمت چپ صفحه شیشه‌ای محل قراردادن سایزهای مختلف کاغذ مشخص است. برای اسکن سند و شروع کپی برداری سند روی شیشه اسناد قرار می گیرد.
  • درپوش جلو: به منظور دسترسی به قسمت های مختلف و سرویس یا درآوردن کاغذ گیر کرده در دستگاه کپی از این قسمت استفاده می شود.
  • کلید خاموش روشن: کلید برق اصلی بوده و خاموش و روشن کردن دستگاه کپی را انجام می دهد.
  • درام: درام یکی از مهم ترین قطعات دستگاه کپی است . لوله ی استوانه ای زرشکی رنگی در دستگاه کپی که تصویر کپی ابتدا روی آن تشکیل می شود.
  • یونیت شارژ: در دستگاه کپی فعال شدن درام توسط یونیت شارژرانجام می شودکه در بالای درام قرار دارد. دیگر قطعات دستگاه کپی شاملهیتر، یونیت ظهور، یونیت تغذیه ی کاغذ، یونیت ترانسفر و سینی خروجی کاغذ می شود.
  • کلید خاموش روشن: یکی از قطعات دستگاه کپی، کلید برق اصلی است که وظیفه خاموش و روشن کردن دستگاه کپی را انجام می دهد.
  • راهنمای تغذیه دستی: در دستگاه کپی اگر بخواهیم کاغذ را به صورت تک برگ در محل تغذیه قرار دهیم، اول صفحه متحرک را با اندازه سایز کاغذ تنظیم می‌کنیم.
  • ضامن آزادکننده کاست: ضامنی است در دستگاه کپی که برای بیرون کشیدن کاست کاغذ و نیز زمان تعمیر دستگاه به بالا کشیده می شود و بیرون می آید.
  • سینی تغذیه دستی: سینی تغذیه از جمله قطعات دستگاه کپی است که برای کپی گرفتن به صورت تک برگ توسط دستگاه کپی از آن استفاده می شود.
  • پانل اپراتوری: کنترل و تعمیرات دستگاه کپی در این قسمت که نشانگرها و کلیدها نیز در آن قرار دارند انجام می شود.
  • سرپوش اسناد: یکی از قطعات دستگاه کپی سرپوشی است متحرک که به منظور کارایی بهتر در دستگاه کپی قرار داده شده است. این بخش در هنگام اسکن و یا تعمیر دستگاه، بالا برده می‌شود و پس از قرارگیری اسناد روی شیشه، سرپوش آن مجددا روی اسناد قرار می‌گیرد.

این مطلب جذاب را از دست ندهید :اسکن گرفتن با دستگاه کپی

تعمیرات دستگاه کپی زیراکس

مرکز تعمیرات کپی زیراکس با تمرکز بر تعمیر و ترمیم دستگاه های کپی زیراکس، فضایی فراهم آورده است تا کاربران این محصول بی‌هیچ دغدغه‌ای نسبت به خرید و استفاده از این دستگاه اقدام نمایند. مرکز تعمیرات کپی زیراکس ضمن رفع و تعمیر تخصصی تمامی ایرادات و عیوب احتمالی قطعات دستگاه کپی زیراکس، کلیۀ خدمات ارائه شده به دست کارشناسان خویش را گارانتی نموده است. شما کاربران گرامی با آگاهی از وجود یک مرکز تخصصی که کارشناسان آن توانایی رفع و حل کلیه مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه‌های کپی زیراکس را دارند، می‌توانید با آسودگی خاطر به کار با این دستگاه پرداخته و تمامی مشکلات احتمالی را به کارشناسان ما محول نمایید.

تعمیر قطعات دستگاه کپی

تعمیر قطعات دستگاه کپی از دیگر خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات زیراکس است که در پارت های مجزا و به دست تیمی از زبده ترین کارشناسان حوزه سخت افزار انجام می پذیرد. دارندگان دستگاه‌های کپی زیراکس می توانند با بروز هر گونه خرابی در قطعات دستگاه خویش به مرکز تخصصی تعمیرات زیراکس مراجعه کرده و با حضور در پارت تعمیر قطعات دستگاه کپی مورد نیاز را دریافت نمایند. 

شایان ذکر است تمامی قطعاتی که در مرکز تعمیر قطعات دستگاه کپی جهت تعویض استفاده می گردند دارای برچسب اورجینال شرکت تولیدکننده جهت اطمینان از کیفیت ساخت کالا می باشند. شایان ذکر است در صورتی که امکان جداسازی قطعه معیوب دستگاه کپی وجود نداشته باشد، سرویس‌های مرتبط با تعمیر قطعات دستگاه کپی به صورت سرویس در محل ارائه می‌گردد.

نمایندگی زیراکس

نمایندگی زیراکس در ایران با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از زبده‌ترین و مجرب‌ترین کارشناسان در زمینه فروش و تعمیر محصولات زیراکس، موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در دو حوزۀ فروش و تعمیرات زیراکس گشته است. نمایندگی زیراکس با کادری منسجم و متخصص، در تلاش است تا تمامی نیازهای مشتریان خود را در دو حوزه فروش و تعمیر زیراکس پاسخگو باشد. برخی از خدمات ارائه شده در این مرکز عبارتند از: آموزش شیوه کار با دستگاه‌های زیراکس، تهیه مواد مصرفی دستگاه‌ها نظیر کارتریج، شارژ مصرفی و …، ارائه اطلاعاتی به مشتریان محترم دربارۀ ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دستگاه‌ها، ارائه خدمات مرتبط با تعمیر دستگاه‌ کپی زیراکس و …. . .

نمایندگی تعمیرات زیراکس

مرکز تعمیرات زیراکس ارائه دهنده تمامی خدمات مرتبط با بهسازی دستگاه های این برند اعم از ترمیم، تعویض، تعمیر و بازیابی قطعات است؛ تمامی سرویس های ارائه شده در این مرکز به دست کارشناسانی انجام می پذیرد که با تمرکز بر ساختار نرم افزاری و سخت افزاری، تسلط بالایی بر کانفینگ محصولات زیراکس یافته و می توانند در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت تمامی اشکالات و اختلالات احتمالی پیش آمده در آنها را رفع نمایند. 

بعلاوه کارشناسان این مجموعه با واکاوی و بررسی تعداد بیشماری از دستگاه های معیوب زیراکس موفق به تدوین نوین ترین و سازگارترین شیوه‌های تعمیر و ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در این زمینه گشته‌اند. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات زیراکس در بخش زیر معرفی گشته است.