اشتراک گذاری

مشکل فونت در صفحات پرینت شده؛ دلایل و راهکارها

مشکل فونت در صفحات پرینت شده، یکی از مشکلاتی است که کاربران انواع مدل های چاپگر با آن مواجه می شوند. این مشکل، دلایل متعددی دارد که در ادامه مقاله آنها را بررسی می کنیم. متناسب با علت بهم ریختگی فونت ها بعد از پرینت، می توان مشکل را با استفاده از راهکارهای مختلفی برطرف کرد. 

در ادامه، تمامی روش ها و راه حل ها برای رفع مشکل فونت در صفحات پرینت شده را معرفی می کنیم. اگر موفق به رفع این ایراد نشدید، تیم تعمیر پرینتر نمایندگی زیراکس در مرکز سخت افزار ایران برای ارائه خدمات تخصصی تر در خدمت شما هستند.

مشکل فونت در صفحات پرینت شده

دلایل بروز مشکل فونت در صفحات پرینت شده  

دلیل بهم ریختگی فونت ها بعد از پرینت، این است که سیستم فونت هایی را که شما استفاده کرده اید، به طور پیش فرض ندارد. در بعضی از اوقات نیزممکن است در زمان تبدیل فایل های ورد و اکسل به PDF، فونت ها دچار بهم خوردگی شوند.

به همین خاطر باید قبل از پرینت بررسی کنید که فونت مورد نظر به درستی نمایش داده میشود یا خیر. شما در سیستم عامل های ویندوز می توانید با استفاده از گزینه های Normal style یا True font مشکل فونت در صفحات پرینت شده را در برنامه هایی نظیر ورد و اکسل برطرف کنید.

رفع مشکل فونت در صفحات پرینت شده

برای از بین بردن بهم ریختگی فونت می توانید برای خروجی گرفتن از متن نوشته شده آن را به صورت PDF ذخیره کنید. در اکثر مواقع فایل های PDF مشکل بهم ریختگی فونت را ندارند. جهت ذخیره کردن فایل به صورت پی دی اف، مراحل زیر را طی کنید:

  • برای ذخیره فایل مورد نظر به صورت PDF باید روی گزینه Save AS  کلیک نمایید و فرمت PDF را انتخاب کنید.
  • یکی دیگر از روش های از بین بردن مشکل فونت در صفحات پرینت شده استفاده از نرم افزار ها است. یکی از این نرم افزارها، نرم افزار BackRex Internet Explorer Backup می باشد که این برنامه یک ابزار قدرتمند برای رفع بهم ریختگی فونت های کلمات پرینت شده استفاده می شود.

بیشتر بخوانید : دلایل سیاه شدن پرینت

نحوه تغییر تنظیمات پرینتر برای از بین بردن بهم ریختگی فونت متن

در بسیاری از موارد اگر تنظیمات پرینتر به مشکل بخورند به احتمال خیلی زیاد فونت ها هم دچار بهم ریختگی خواهند شد برای بررسی کردن تنظیمات پرینتر شما باید به  قسمت Properties پرینتر بروید.

بعد از ورود به Properties تب plotter Configuration Editor را انتخاب کنید سپس تب Device and Document settings را باز کنید و در بین گزینه هایی که مشاهده می کنید True Type Text را انتخاب کنید.

در ادامه True Type as Text را انتخاب کنید و در آخر Save را بزنید تا تغییرات اعمال شوند.با زدن این گزینه پرینتر فونت های فارسی را تشخیص می دهد و به صورت صحیح چاپ می کند.

4/5 - (4 امتیاز)