اشتراک گذاری

شارژ تونر فتوکپی زیراکس

پیش از پرداختن به شارژ تونر فتوکپی زیراکس بد نیست نگاهی به این ماده یعنی تونر و کارکرد آن در دستگاه‌های کپی داشته باشیم. برای شروع بد نیست بدانید که تونر یکی از مواد مصرفی بکاررفته در دستگاه‌های پرینتر و دستگاه‌های کپی لیزری است که از طریق ذوب بر روی کاغذ می‌نشیند. باید توجه داشت که هر یک از دستگاه‌های کپی و پرینتر، تونر مخصوص به خود را دارند؛ از این رو در تهیه تونر می‌بایست از سازگاری آن با کارتریج دستگاه اطمینان حاصل کرد. در صورت استفاده از تونر ناسازگار با کارتریج، احتمال ورود آسیب به اجزای داخلی کارتریج و پرینتر وجود دارد.

هنگامی‌که اصطلاحاً تونر کارتریج تمام می‌شود، در واقع پودر تونر آن به اتمام رسیده است و می‌بایست مجدداً شارژ شود. تونر معمولاً در چهار رنگ اصلی آبی، قرمز، زرد و مشکی تولید می‌شود که در این میان میزان مصرف تونر رنگ مشکی در قیاس با سایر رنگ‌ها بسیار بالاتر است. نکته شایان توجه در شارژ تونر فتوکپی، توجه به استانداردهای این کار و ضوابط ذکر شده از سوی کمپانی سازنده است. از اینرو توصیه می‌شود در صورت عدم داشتن مهارت در شارژ تونر، انجام آن را به کارشناسان این حوزه بسپارید. شما کاربران گرامی می‌توانید در صورت نیاز به سرویس‌های تخصصی مرتبط با انواع دستگاه کپی، از جمله شارژ تونر فتوکپی زیراکس به نمایندگی زیراکس مراجعه نمایید.

فیلم آموزش شارژ تونر فتوکپی زیراکس

نحوه شارژ تونر فتوکپی تا حد زیادی بستگی به مدل کارتریج و دستگاه دارد. منظور از کارتریج همان مخزنی است که کار رساندن تونر به کاغذ را انجام می‌دهد. بنابراین برای این که تونر فتوکپی خود را شارژ نمایید، باید ابتدا از نوع کارتریج و مدل آن اطلاع یابید.

توصیه می‌شود پس از شارژ تونر، سایر قطعات مرتبط با این بخش نظیر کارتریج نیز سرویس گردد تا به عمر مفید دستگاه، در دراز مدت افزوده شود. در صورتی که دستورالعمل درج شده در بخش فوق برای شما کافی نیست، می‌توانید با مشاهده فیلم آموزش تونر فتوکپی زیراکس روش انجام این کار بیاموزید.

آموزش شارژ تونر فتوکپی زیراکس

روش دسترسی به کارتریج تونر، ممکن است در هر دستگاه کپی متفاوت باشد، از همین رو، پیش از انجام این کار، می‌بایست به نوع و مدل کارتریج دستگاه کپی توجه داشت و باز کردن کارتریج را با توجه به ساختار دستگاه و مدل آن انجام داد. بی‌توجهی به این مسئله ممکن است سبب آسیب به کارتریج دستگاه کپی و یا سایر بخش‌های این دستگاه گردد و کیفیت عملکرد فتوکپی را دچار افت گرداند. در بخش زیر آموزش شارژ تونر فتوکپی زیراکس به صورت مرحله به مرحله و گام به گام توضیح داده شده است. (اکیداً توصیه می‌شود در صورت عدم داشتن مهارت و تخصص در این کار یعنی شارژ تونر فتوکپی زیراکس انجام این کار را به کارشناسان تعمیرات دستگاه کپی بسپارید).

  • ابتدا دریچه کناری دستگاه را باز کنید.
  • با فشار دادن اهرم سبز رنگ به سمت پائین، کارتریج را آزاد کرده و آن را به سمت بیرون بکشید.
  • پس از خارج کردن کارتریج، می‌بایست دریچه خروج پودر بسته شود. در غیراینصورت امکان ریخته شدن پودر به بیرون وجود دارد.
  • دریچه مخزن پس از پر شدن در کارخانه با چسب محکمی پلمپ می شود. برای باز کردن این بخش می‌بایست نهایت احتیاط را به کار برد تا مخزن ترک نخورد. می‌توان از یک دم‌باریک برای این کار کمک گرفت.
  • یک سوم پودر مخصوص مدل دستگاه خود را در مخزن ریخته و درب مخزن را با چسب حرارتی پلمپ نمایید.
  • در پایان مخزن را آرام تکان دهید تا پودر یکنواخت شود. و دوباره سر جای خود قرار می دهید. لازم نیست دریچه سفید را باز کنید چون هنگام قرار دادن در داخل دستگاه بصورت خودکار باز می‌شود.

نکته:

توجه داشته باشید برخی ازکارتریج ها امکان شارژ نداشته و یکبار مصرف هستند. در صورتی که در دستگاه کپی شما از این نوع کارتریج استفاده شده است لازم است پس از اتمام تونر آن را تعویض نمایید.

شارژ تونر فتوکپی زیراکس در محل

اگر کارتریجِ دستگاه کپی زیراکس شما خالی یا خراب باشد، کپی‌ها کمرنگ یا بی‌کیفیت خواهند گشت. این مشکل می‌تواند با شارژ تونر فتوکپی زیراکس یا تعویض آن، برطرف شود. در صورتی که مشکل دستگاه کپی شما با پر کردن یا تعویض برطرف نگردد ممکن است مشکل پیش آمده به سبب یکی از این دو دلیل باشد: نخست خطای تولید کننده، که در اینصورت احتمالاً کارتریج یا تونر مورد استفاده در دستگاه کپی از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

دوم مشکل ناهماهنگی است زیرا هر دستگاه کپی، با تونر و کارتریج خاص خود کار می‌کند، در نتیجه اگر از کارتریجی ناهماهنگ استفاده کنید، مشکل برگه کپی‌های کمرنگ به وجود می آید. در صورت نیاز به خدمات مرتبط با تعویض و شارژ تونر فتوکپی زیراکس می‌توانید با مرکز تعمیرات دستگاه کپی زیراکس تماس بگیرید. کارشناسان این مرکز بلافاصله پس از تماس شما و انجام هماهنگی‌های لازم در محل حضور یافته و سرویس‌های تخصصی مورد نیاز را بر روی دستگاه اِعمال می‌نمایند.