اشتراک گذاری

چرا دستگاه کپی، کپی دو رو نمی‌گیرد؟

یکی از اشکالات نه چندان شایع مشاهده شده در دستگاه‌های کپی، مشکل کپی دو رو نگرفتن است. با بروز این اشکال، علی‌رغم تلاش‌های کاربر و دستکاری تنظیمات دستگاه، کپی دو طرفه انجام نشده نشده و دستگاه از این کار باز می‌ماند. به طور کلی مشکل کپی دو رو نگرفتن دستگاه کپی به دلایل متعددی اتفاق می‌افتد که در این میان مناسب نبودن تنظیمات دستگاه و عدم استفاده از کاغذ مناسب جزو اصلی‌ترین‌هاست.

البته بروز این اشکال ممکن است به دلایل دیگری نیز اتفاق بیفتد که در بخش‌های آتی به برخی از این علل اشاره خواهیم کرد. در صورت مواجهه با مشکل کپی دو طرفه نگرفتن دستگاه کپی و عدم موفقیت در رفع آن می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیر دستگاه کپی زیراکس تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید. در صورت حاد بودن اشکال پیش آمده، کارشناسان ما در محل حضور یافته و جهت سرویس در محل دستگاه کپی اقدام می‌کنند.

کپی دورو

علت کپی دو رو نگرفتن دستگاه کپی

پیش از پرداختن به شیوه‌های موجود جهت رفع مشکل کپی دو رو نگرفتن دستگاه کپی، بد نیست نگاهی به علل ایجادکننده‌ی این اشکال داشته باشیم. همانگونه که گفته شد بروز این مشکل عمدتاً به دلیل انتخاب سینی نامناسب جهت تغذیه دستگاه و یا استفاده از کاغذ نامناسب اتفاق می‌افتد. اما دلایل دیگری نیز می‌تواند سبب به کپی دو رو نگرفتن دستگاه کپی گردد که دراین بخش به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. این علل عبارتند از:

تنظیمات نادرست و ناهماهنگ با کپی دو طرفه گرفتن، عدم استفاده از کاغذ مناسب در دستگاه کپی، تنظیم نشدن درست سینی تغذیه دستگاه کپی و … .جهت رفع این اشکال توصیه می‌شود موارد درج شده در این بخش را بررسی نمایید. در صورت نیاز به سرویس‌های تخصصی دستگاه، با کارشناسان مرکز تعمیر کپی زیراکس تماس بگیرید.

اگه می خوای بدونی چرا دستگاه کپی روشن نمیشه با خوندن این مقاله همراهم شو !

عیب‌یابی و رفع مشکل کپی دو رو نگرفتن

1. در صورتی که مشکل کپی دو رو نگرفتن به این دلیل ایجاد شده است که سینی دستگاه کپی، کاغذ نامناسبی را انتخاب می‌کند، تنظیمات مرتبط با این بخش را اصلاح کنید. برای این کار تنظیمات سینی را در صفحه اصلی بررسی کنید. سینی مورد نظر را انتخاب کنید و روی صفحه نمایش، کلید خصوصیات کاغذ را فشار دهید. در صورتی که کادر تایید غیر فعال کردن کپی دوطرفه در صفحه تیک خورده بود، علت کپی دو رو نگرفتن دستگاه کپی همین بخش است. این تیک را بردارید و از نوع کاغذی استفاده کنید که برای کپی دوطرفه قابل استفاده باشد.

2. ممکن است مشکل کپی دو رو نگرفتن دستگاه کپی به این دلیل باشد که از کاغذ نامناسبی برای این کار استفاده می‌کنید. برای اطمینان از این مسئله که کاغذ مورد استفاده‌تان مناسب است یا خیر، به دفترچه راهنمای دستگاه کپی مراجعه نمایید و یا با کارشناسان تعمیر دستگاه کپی زیراکس تماس بگیرید.

3. نامناسب بودن تنظیمات مورد دیگری است که ممکن است سبب بازداشتن دستگاه کپی از کپی دو رو گرفتن گردد. بنابراین تنظیمات مرتبط با این بخش را بررسی کرده و در صورت نیاز اصلاح کنید. توجه داشته باشید که کپی دوطرفه می تواند در صورت نیاز با سایر حالت ها ترکیب شود. هرچند برخی ترکیب ها قابل اجرا نیست. اگر ترکیبی غیرممکن انتخاب شده باشد، پیغامی روی صفحه نمایش لمسی ظاهر می شود. بنابراین پیغام‌های روی صفحه را نیز بررسی کرده و جدی بگیرید.

نمایندگی دستگاه کپی زیراکس

نمایندگی‌ زیراکس پیشرفته ‌ترین امکانات و تجهیزات، در حوزه «تعمیر» و «فروش» دستگاه های کپی را در اختیار نیروی انسانی و کادر فنی خویش نهاده تا با ارائه برترین و باکیفیت‌ ترین خدمات، رضایت کاربران و مشتریان این مرکز را کسب نماید. دستگاه کپی زیراکس، در بخش فروش، عرضه کننده تمامی دستگاه‌های کپی و در بخش خدمات پس از فروش ارائه دهنده تمامی خدمات مرتبط با ترمیم، تعویض و تعمیر دستگاه کپی زیراکس است. کاربران گرامی می توانند پیش از مراجعه به نمایندگی فروش و تعمیر دستگاه کپی زیراکس مشکلات و پرسش‌های احتمالی خود را به صورت تلفنی و از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با کارشناسان ما در میان بگذارند و راهنمایی ها و اطلاعات لازم را دریافت نمایند.

5/5 - (2 امتیاز)