اشتراک گذاری

تونر فتوکپی زیراکس

تونر فتوکپی زیراکس همانند تونر شارژ است. این بخش از دستگاه کپی زیراکس منبع تامین کنند رنگ در دستگاه کپی است و جزء مواد مصرفی این دستگاه به شمار می رود. تعمیرکاران واحد تعمیرات کپی زیراکس اینگونه توضیح می دهند که تونر، پودری خاص با فشردگی و غلظت زیاد است. درگذشته ترکیبات تونر شامل نمک،کربن و اکسیدآهن بوده است، اما امروزه برای بالابردن کیفیت پرینت وکپی، کربن ذوب شده را با پلیمر به کار می برند.

تونرهای دستگاه کپی به صورت پودری و از نوع پلاستیک است. این تونرها از رنگدانه هایی تشکیل شده که با ذرات پلاستیکی هنگام تولید و ساخت مخلوط شده‌اند. این تونرها قابل شارژ بوده و پس از اتمام یا کاهش کیفیت آنها می توان منبع را از تونر جدید پر کرد. تونرهای موجود در بازار در دو مدل مشکی و رنگی قابل عرضه هستند که کاربران با توجه به نوع دستگاه خود می‌توانند شارژ مجدد تونر را انجام دهند. تونرهای رنگی شامل رنگ آبی، قرمز و زرد هستند.

تونر فتوکپی زیراکس

نحوه انتخاب تونر فتوکپی زیراکس

کارشناسان نمایندگی زیراکس توصیه می کنند که برای اینکه کیفیت دستگاه کپی زیراکس زیر سوال نرود، باید در انتخاب تونر متناسب با مدل دستگاه دقت کنید و تونری را انتخاب کنید که با دستگاه شما به طور کلی سازگاری و همخوانی داشته باشد. تونر فتوکپی زیراکس در دو مدل مشکی و رنگی موجود است. هرچه ذرات تونر کپی زیراکس کوچک تر باشد، کیفیت پودر تونر و در نهایت کیفیت چاپ بیشتر خواهد بود. امروزه بسیاری از شرکت های تولید کننده تونر برای افزایش کیفیت چاپ، ذرات تونرِ تولیدی خود را از ۱۶ میکرون به حدود 8 میکرون رسانده‌اند. اساس این شیوه بر روش امولاسیون است. به یاد داشته باشید که برای شارژ و تعویض تونر فتوکپی زیراکس باید فرمول دقیق و کارتریج مخصوص به آن را بدانید.

شارژ تونر فتوکپی زیراکس

هنگامی‌که تونر کارتریج تمام می‌شود، در واقع پودر تونر آن یا به اصطلاح عامیانه، رنگ آن به اتمام رسیده است و باید مجدداً شارژ شود. در صورتی که شما با چاپی کم رنگ، بی کیفیت یا صفحات سفید مواجه شوید احتمالاً نیاز به شارژ مجدد تونر دارید. نحوه شارژ تونر فتوکپی بستگی به مدل کارتریج و دستگاه کپی دارد. کارتریج همان مخزنی است که کار رساندن تونر به کاغذ را انجام می‌دهد.

تونر در رنگ های مشکی، قرمز، زرد و آبی قابل دسترس است و بسته به اینکه دستگاه رنگی باشد یا سیاه و سفید، از تونر مناسب در دستگاه استفاده می شود. نکته ای که باید در شارژ تونر مورد توجه قرار داد این است که کیفیت این ماده تأثیر زیادی بر کارایی دستگاه و چاپ دارد. از این رو همواره در فرآیند شارژ تونر کپی باید از تونر مرغوب و اصلی استفاده کرد.

نکاتی مهم درباره تونر فتوکپی زیراکس

  • تونر یک ماده‌ سمی است، به طوری که تا 30 ماده‌ شیمیایی در آن مشخص شده است
  • بزرگی هر ذره‌ تونر 2/. میکرون است و می‌تواند تا 6 ساعت در هوا معلق بماند
  • اگر تونر فتوکپی زیراکس به پوست دست یا به لباس شما چسبید، آن را فقط با آب سرد بشویید و به هیچ عنوان برای شستن تونر از آب گرم استفاده نید؛  غیر این صورت باعث جذب بیشتر آن به محل تماس می‌شوید
  • اگر دستتان به تونر ذوب‌ شده خورد، باید آن را به کمک حلال،پاک کنید.
  • تنفس طولانی مدت تونر فتوکپی زیراکس باعث بروز بیماری‌های ریوی خواهد شد
  • عمر مفید یک ذره‌ تونر در یک اتاق بدون رطوبت یک سال تمام است
  • شارژ کارتریج با تونر فتوکپی زیراکس غیر اصل، کیفیت بد چاپ و حتی آسیب دیدن به دستگاه را در پی خواهد داشت
  • در پودر تونرهای رنگیِ اورجینال هم به دلیل عدم وجود حالت مغناطیسی، تا حدی ریزش مشاهده می‌شود

نحوه کار تونر فتوکپی زیراکس

تونر فتوکپی زیراکس در اصل از پلاستیک و رنگدانه تشکیل شده است. ذرات تونر در دستگاه کارتریج به وسیله فیوزینگ ذوب می شود و بعد به کاغذ می چسبد، اما در ماشین های چاپ امروزی تونر به طورمستقیم درکارتریج لیزری تغذیه می شود. تونرهای فعلی در دو مدل تک رنگ مشکی و رنگی تولید می شود. فرمولاسیون تونر از تولیدکننده به تولیدکننده و حتی از ماشین به ماشین دیگر متفاوت است.

در صورت نیاز به «تعمیرات کپی زیراکس» مراجعه کنید.

انواع تونر فتوکپی زیراکس

تونر فتوکپی زیراکس به صورت پودری و از نوع پلاستیک با بار منفی است. تونرها در دو مدل مشکی و رنگی که شامل چهار رنگ آبی، قرمز، زرد و مشکی است، در بازار موجود هستند. در تونر های مشکی در حقیقت رنگدانه هایی وجود دارند که با ذرات پلاستیکی هنگام تولید و ساخت مخلوط شده اند. کاربر می تواند اینگونه تونر های را مکرار شارژ کند. تونرهای دستگاه کپی از تونرهای پرینتر های لیزری گرانتر هستند. از این تونرها به عنوان کارتریج تونر دستگاه کپی هم یاد می شود. در خرید تونر فتوکپی زیراکس همواره دقت کنید که تونر فابریک و اورجینال را تهیه کنید. تونر دستگاه های کپی رنگی و سیاه و سفید از جمله فتوکپی زیراکس، به طور معمول در سایزهای 14 تا 16 میکرومتر است، البته امکان کاهش یا افزایش میزان تونر به دلیل رسیدن به کیفیت مورد نظر برای تصاویر وجود دارد.

نمایندگی مجاز زیراکس

نمایندگی مجاز زیراکس درگاهی معتبر و مطمئن است که با حمایت مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. این نمایندگی مسئولیت ارائه صفر تا صد خدمات فروش و پس از فروش و تعمیرات زیراکس را بر عهده می گیرد. امکانات و تسهیلات این نمایندگی بسیار گسترده و متنوع است. کارشناسان نمایندگی مجاز زیراکس همواره در تعامل همیشگی با کاربران خود هستند. به همین دلیل است که حوزه نیاز های آنها را به خوبی شناخته اند و می توانند از مسیر درست و صحیح نیاز های کاربران را برطرف سازند. تمامی سرویس های این نمایندگی همراه تضمین های معتبر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با نمایندگی مجاز زیراکس تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)