اشتراک گذاری

تعمیر لیزر پرینتر زیراکس

تعمیر لیزر پرینتر زیراکس یکی از اقداماتی است که به صورت تخصصی و حرفه ای در نمایندگی زیراکس انجام می گردد. لیزر عنوان یکی از بخش های چاپگر است که به صورت ویژه برای انواع لیزری این محصول طراحی شده است. این بخش در یونیت لیزر قرار گرفته و به منزله نور در دستگاه عمل می کند. خرابی این بخش می تواند کیفیت نور و رنگ دستگاه را تحت تاثیر قرار داده و موجب تاریک یا سفید شدن خروجی پرینتر گردد. لازم است بدانید که بررسی و ترمیم لیزر پرینتر نیاز به تخصص و مهارت بالایی داشته و باید توسط متخصصین مجرب تعمیرات پرینتر انجام شود.

هرگونه اشتباه در روند ترمیم این قطعه می تواند منجر به تشدید مشکل شده و حتی قطعات دیگر دستگاه را نیز درگیر نماید. نمایندگی زیراکس مرکز سخت افزار ایران با بهره مندی از کادری مجرب و استفاده از ابزار و دستگاه های پیشرفته و نوین، تخصصی ترین خدمات را در زمینه ترمیم لیزر به کاربران ارائه می دهد. برای آشنایی با ماهیت لیزر پرینتر زیراکس و روش های ترمیم این قطعه با ما همراه باشید.

تعمیر لیزر پرینتر زیراکس

لیزر در پرینتر چه نقشی دارد؟

لیزر پرینتر زیراکس ، یکی از بخش های یونیت لیزر است که در کنار قطعاتی همچون برد لیزر، برد موتور گرداننده و آینه ی کوچک عدسی فعالیت می کند. این بخش با نوری که به برگه می تاباند، موجب روشن بودن برگه های خارج شده از دستگاه می گردد. اگر لیزر یا هریک از بخش های آن آسیب دیده و درست عمل نکند، مثل این است که نور به دستگاه نرسیده و به دنبال آن، شاهد تیره شدن برگه های پرینت خواهیم بود. بنابراین لیزر در کیفیت پرینت تاثیر مستقیم داشته و خرابی آن می تواند موجب بروز مشکلاتی در خروجی دستگاه شود.

میخوای بدونی علت وصل نشدن پرینتر به شبکه چیست؟ پس کلیک کن

علائم خرابی پرینتر

خوشبتانه ساختار و نحوه عملکرد لیزر پرینتر زیراکس به گونه ای است که در صورت بروز ایراد، مشکل را در قالب علائمی به کاربران اعلام می کند. یکی از مهم ترین علائم خرابی این قطعه ، تار بودن خروجی دستگاه است. همانطور که گفتیم لیزر حکم نور را در پرینتر دارد و اگر به درستی عمل نکند، مشکلاتی را در کیفیت نور برگه چاپ شده ایجاد می کند. همچنین گاهی ممکن است پس از خروج برگه از دستگاه مشاهده کنید که فوکوس لازم در چاپ وجود ندارد.

بسیاری از کاربران عنوان می کنند که در حالی که به تازگی کارتریج پرینتر زیراکس خود را شارژ کرده اند، همچنان چاپ دستگاه فاقد کیفیت لازم می باشد. در این شرایط نیز لیزر، اولین بخش دستگاه است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. این مشکل ناشی از خارج شدن پین آینه از جای اصلی خود بوده و نیاز به بررسی و ترمیم یا تعویض این قطعه می باشد. توصیه می کنیم در صورت مشاهده هریک از نشانه های ذکر شده، در اسرع وقت با همکاران ما در واحد تعمیرات زیراکس تماس گرفته و تقاضای بررسی تخصصی و ترمیم لیزر پرینتر xerox خود را داشته باشید.

فرایند تعمیر لیزر پرینتر زیراکس

فرایند تعمیر پرینتر زیراکس به این گونه پیش می رود که کارشناسان ابتدا به بررسی کامل این بخش و ملحقات آن می پردازند. پس از تشخیص مشکل و منشأ اصلی بروز آن، اقدامات لازم را برای رفع مشکل انجام می دهند. چنانچه پین آینه لیزر از جای خود خارج شده باشد، نیاز به اقدام خاصی نبوده و جا انداختن پین مشکل را برطرف می کند. همچنین گاهی لازم است که سوکت لیزر پرینتر زیراکس با یک نمونه دیگر تعویض گردد. اصلاح سیم پیچی سوکت نیز یکی دیگر از روش هایی است که برای رفع نواقص عملکردی لیزر پرینتر زیراکس کاربرد دارد.

اگر هیچ یک از روش های ذکر شده منجر به تعمیر قطعه مورد بحث نشود، تکنسین ها اقدام به تعویض یونیت لیزر می نمایند. تعویض یونیت لیزر می تواند تاثیر بسزایی در اصلاح عملکرد لیزر داشته باشد؛ تنها باید به این نکته توجه شود که قطعه جایگزین شده اورجینال بوده و از کیفیت لازم برای کار در پرینتر برخوردار باشد. همکاران ما در نمایندگی زیراکس مرکز سخت افزار ایران، با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته و با تکیه بر تجربه و مهارت بالای خود، تعمیر و تعویض این قطعه را به صورت کامل و بی نقص انجام داده و دستگاه را مثل روز اول به شما تحویل می دهند.

نمایندگی مجاز زیراکس

نمایندگی مجاز زیراکس ، ارائه دهنده کلیه خدماتی است که کاربران محصولات این شرکت ممکن است به آنها نیاز داشته باشند. واحدهای تخصصی در این مرکز ایجاد شده که هریک به ارائه خدمات در یکی از حوزه های فروش، تعمیرات و خدمات پس از فروش اشتغال دارند. این فعالیت منظم و مجزا، تمرکز کارکنان را افزایش داده و بدین ترتیب، کاربران شاهد دریافت خدمات و سرویس های بسیار با کیفیتی خواهند بود. نمایندگی زیراکس به صورت مجاز و در چهارچوب قانون فعالیت می کند و شما کاربران محترم می توانید از این بابت اطمینان کامل داشته باشید.

برای راحتی خیال کاربران از اصل بودن کالاهای عرضه شده و اصالت خدمات، ضمانت نامه معتبری را به آنها ارائه می گردد و با این کار، زمینه برای تحقق شعار مشتری مداری در نمایندگی زیراکس در کرج فراهم شده است. واحدهای تعمیرات این نمایندگی نیز به سبب برخورداری از پیشرفته ترین ابزار آلات و تجهیزات روز دنیا، به عنوان یکی از تخصصی ترین مراکز تعمیراتی در بین کاربران شناخته شده اند.