اشتراک گذاری

تعمیر فیوزینگ پرینتر زیراکس

یکی از اقداماتی که با دقت و مهارت خاصی در نمایندگی زیراکس مرکز سخت افزار ایران انجام می شود، تعمیر فیوزینگ پرینتر است. فیوزینگ قطعه مهمی در پرینتر است و تعمیر آن نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. از آنجا که این قطعه تاثیر بسزایی در نوع عملکرد پرینتر دارد، وظیفه ترمیم آن در نمایندگی مذکور، بر عهده مجرب ترین تکنسین های تعمیرات پرینتر می باشد. فیوزینگ، حرارت لازم برای حک شدن تونر روی برگه را تامین کرده و به این ترتیب در فرایند چاپ تاثیر می گذارد.

با توجه به اهمیت این قطعه در عملکرد چاپگر، در ادامه این مطلب در مورد ماهیت فیوزینگ و تعمیرات آن صحبت خواهیم کرد. مطالعه این مقاله به شما کمک می کند که ضمن کسب اطلاعات در مورد فیوزینگ پرینتر زیراکس و مشکلات این قطعه، در زمان مناسب برای تعمیر آن اقدام نمایید.

تعمیر فیوزینگ پرینتر زیراکس

فیوزینگ چیست؟

فیوزینگ، قطعه ای در پرینتر است که برگه پیش از خروج از دستگاه از زیر آن عبور می کند. در واقع این قطعه حرارت لازم برای حک شدن تونر روی کاغذ را ارائه می دهد. یکی از ویژگی های مثبت این قطعه، قابل تعویض بودن آن است. لذا دست تعمیرکاران برای رفع مشکلات آن کاملا باز است. جالب است بدانید که فیوزینگ در گذشته شامل یک لامپ گرم کننده درون هات رولر و پرس رولر بوده است. 

این در حالی است که فیوزینگ پرینتر های امروزی، دارای یک المنت گرم کننده و یک فیوزر فیلم می باشد. این تغییرات در نهایت منجر به افزایش بهره وری دستگاه شده است. بروز مشکل در فیوزینگ پرینتر زیراکس ، می تواند مستقیما کیفیت چاپ را تحت تاثیر قرار دهد؛ لذا لازم است تعمیرات این قطعه در اسرع وقت توسط تعمیرکاران مجرب و دارای تخصص انجام گردد.

علائم خرابی فیوزینگ

اصولا پرینتر مشکلات داخلی اش را در قالب علائم یا کدهایی به کاربران هشدار می دهد. خرابی فیوزینگ پرینتر زیراکس هم کدها و نشانه های خاص خود را دارد که به محض مشاهده باید توسط کاربران بررسی شده و توسط یک تعمیرکار خبره مورد تعمیر قرار بگیرند. به عنوان یکی از مهم ترین علائم خرابی این قطعه، باید به ایجاد خطوطی روی برگه چاپ شده اشاره کرد.

دلیل این مساله آن است که خرابی فیوزینگ و قطعات داخلی آن، تثبیت تونر روی برگه را تحت تاثیر قرار داده و به این ترتیب، موجب افتادن خطوط اضافه و غیر عادی روی برگه چاپ شده می گردد. به طور کلی اگر شاهد وجود خطوط یا نقطه های غیر عادی روی برگه چاپ شده بودید، باید نسبت به بروز مشکل در فیوزینگ پرینتر زیراکس خود مشکوک شده و از یک متخصص بخواهید این قطعه را بررسی نماید. همکاران ما در نمایندگی زیراکس مرکز سخت افزار ایران، راهنمایی های لازم را در این مورد به شما عزیزان ارائه خواهند داد.

چرا فیوزینگ دچار مشکل می شود؟

خرابی فیوزینگ پرینتر و از کار افتادن این قطعه، دلایلی دارد که باید بررسی شده و برطرف گردند. نوسانات جریان برق، نشت مایعات به داخل دستگاه، آلوده شدن قطعات داخلی و مواردی از این دست، اصلی ترین دلایلی هستند که تعمیرکاران در ترمیم یا تعویض فیوزینگ پرینتر زیراکس مد نظر قرار می دهند. هریک از این موارد به تنهایی می توانند مشکلات جدی و مهمی را در فیوزینگ به وجود آورده و کیفیت چاپ را به شدت کاهش دهند.

یکی از راه های موثر برای پیشگیری از بروز این موارد، این است که پرینتر خود را در معرض گرد و خاک قرار ندهید. عمده مشکلات فیوزینگ ناشی از جمع شدن گرد و خاک و آلودگی این قطعه است. همچنین بهتر است از یک محافظ برق مطمئن برای دستگاه استفاده کنید تا جلوی مشکلات ناشی از نوسان برق را بگیرید. به این ترتیب، فیوزینگ پرینتر زیراکس شما مدت بیشتری را به صورت درست عمل می کند و نیاز به تعمیر یا تعویض نخواهد داشت.

تعویض فیوزینگ پرینتر زیراکس

همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم، یکی از ویژگی های مثبت فیوزینگ این است که می توان آن را تعویض نمود. تعمیرکاران نیز از این ویژگی استفاده کرده اند و در شرایطی که ای قطعه قابلیت تعمیر را ندارد، اقدام به جایگزینی آن با یک نمونه جدید می کنند. البته باید گفت که فیوزینگ در اغلب موارد غیر قابل تعمیر است. 

در هر صورت، باید توجه داشت که وجود فیوزینگ بی کیفیت و یا نمونه ای که با مدل پرینتر مورد نظر سازگاری و تطابق نداشته باشد، می تواند  به سایر بخش های دستگاه هم آسیب برساند. از این رو بهتر است برای تعویض فیوزینگ پرینتر زیراکس خود، به نمایندگی این برند در مرکز سخت افزار ایران مراجعه کرده و از تعویض این قطعه به صورت حرفه ای و تخصصی اطمینان حاصل نمایید.

نمایندگی پرینتر زیراکس

نمایندگی پرینتر زیراکس در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به کاربران در حوزه فروش و تعمیرات پرینتر زیراکس ، در مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. این مرکز به صورت رسمی اقدام به عرضه آخرین مدل های پرینتر زیراکس به متقاضیان می نماید. کارشناسان ارشد فروش در این نمایندگی حضور دارند و کاربران را در مورد مشخصات فنی هریک از محصولات راهنمایی می کنند. 

تعمیرات زیراکس نیز سرویس های ترمیمی انواع پرینتر را به کاربران محترم ارائه می دهد. به این ترتیب شما کاربران عزیز می توانید برای خرید و یا تعمیرات تخصصی هریک از مدل های پرینتر xerox ، از خدمات نمایندگی xerox استفاده کنید. جلب رضایت شما عزیزان در طول سالها فعالیت، افتخاری است که در سایه تلاش شبانه روزی همکاران ما در مرکز سخت افزار ایران حاصل شده است.