اشتراک گذاری

تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس

تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس ، با استفاده از پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات روز دنیا در نمایندگی این شرکت انجام می شود. به دلیل نظارت کارشناسان مجرب تعمیرات ماشین های اداری بر مراحل کار، روند تعمیرات این قطعه با کمترین میزان خطا انجام می شود. دولوپر قطعه ای مهم در دستگاه های کپی بوده و شناخت آن برای همه کاربران این دستگاه ضروری است. این شناخت به آن ها کمک می کند مشکلات دستگاه را به خوبی تشخیص داده و پیش از گسترش نقص به سایر قسمت ها، اقدام به ترمیم آن نمایند. برای آشنایی با نکات مهم تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس، توجه شما را به ادامه مطلب جلب می کنیم.

تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس

دو لوپر دستگاه فتوکپی چیست؟

دولوپر یا Developer، در لغت به معنای توسعه دهنده بوده و در صنعت عکاسی، به معنای ماده ظهور یا ظاهر کننده به کار می رود. جالب است بدانید که در دستگاه های کپی، دولوپر ماده ای است که تونر را به درام منتقل می کند. در حقیقت “دولوپر” با چرخش، پودر را بر سطح درام می‌ساید و درام آن را روی کاغذ به چاپ می‌رساند. دولوپر که از آن با عنوان پودر سنگین هم یاد می شود، حالت مغناطیسی داشته اگر در حین انتقال آن به دستگاه کوچک‌ ترین شی خارجی با آن مخلوط شود، کیفیت چاپ را خراب می کند. این ماده معمولا در محظفه ای تحت عنوان تانک دولوپر وجود دارد و تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس، بیشتر مربوط به تعمیر یونیت این دستگاه است.

دلایل مورد بررسی در تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس

بدون شک بروز هرگونه مشکل در دستگاه های کپی دلایلی دارد که باید به دقت بررسی شده و برطرف گردند. یکی از دلایلی که در تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس مورد بررسی قرار گرفته و اهمیت بالایی هم دارد، خرابی و فاسد بودن و یا حتی غیرفابریک و غیراصل بودن تونر است. این موارد در کنار فاسد شدن دولوپر در اثر کار زیاد، دست به دست هم داده و مشکلاتی از قبیل اور تونر را به وجود می آورند. دولوپر ریزی را هم به لیست دلایل تعمیرات دولوپر اضافه کنید. این مشکل معمولا در اثر خرابی بوش ها و اورینگ ها یا حتی تنظیم نبودن تیغه داکتر بلید به وجود می آید. لازم است ذکر کنیم که مشکلات مربوط به دولوپر، می تواند مگنت را نیز تحت تاثیر قرار دهد که در این صورت، دستگاه با آسیب های جبران ناپذیری موتجه خواهد شد. بنابراین توصیه می کنیم هرچه سریع تر اقدام به تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس خود نمایید.

مشکلات مهم در تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس

افت کیفیت کپی و سیاه شدن برگه چاپ که اصطلاحا به آن Over toner گفته می شود، یکی از مهم ترین مشکلاتی است که در تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس مورد توجه قرار می گیرد. این مساله معمولا به این دلیل اتفاق می افتد که مقدار بسیار زیادی تونر در تانک دولوپر جمع می شود. در این حالت، این قطعه باید توسط متخصصین تعمیرات کپی بررسی شده و اقدامات لازم برای تعمیر آن انجام گردد. توجه داشته باشید که کاربران عادی و حتی تعمیرکاران مبتدی هم قادر به انجام مراحل بررسی و تعمیر دولوپر به صورت صحیح نیستند. لذا برای تعمیر دولوپری دستگاه کپی زیراکس خود به هر کسی اعتماد نکنید.

تعویض دولوپر دستگاه کپی زیراکس

یکی از بهترین راه ها برای تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس، تعویض این ماده است. البته این روش در شرایطی به کار می رود که تانک یا یونیت آسیب ندیده باشد و تنها با فاسد شدن دولوپر مواجه باشیم. از آنجا که کیفیت این ماده تاثیر مستقیم بر کار تونر و به تبع آن کیفیت چاپ دستگاه دارد، بسیار مهم است که دولوپر جایگزین شده مطابق با نوع دستگاه بوده و مرغوب باشد. برخی مراکز برای کم کردن هزینه های خود از مواد بی کیفیت در تعویض دولوپر دستگاه کپی زیراکس استفاده می کنند. این کار می تواند منشأ مشکلات جدی برای دستگاه باشد؛ بنابراین بهتر است برای تعویض دولوپر کپی خود و اطمینان از اصل بودن ماده مورد استفاده، تنها به مراکز مجاز و معتبر مراجعه نمایید.

تعمیر دولوپر کپی زیراکس در محل

برای راحتی کار کاربران و حذف هزینه های اضافی، نمایندگی زیراکس شرایط تعمیر دولوپر دستگاه کپی را به صورت سرویس زیراکس در محل را فراهم نموده است. به این ترتیب، شما کاربران گرامی نیازی به صرف و هزینه برای انتقال دستگاه کپی خود به تعمیرگاه را نداشته و می توانید خدمات مربوطه را در محل کار خود دریافت نمایید. موادی که برای انجام این کار استفاده می شوند کیفیت بالایی داشته و می توانید از عملکرد مطلوب دستگاه کپی خود اطمینان کامل داشته باشید.

واحد تعمیرات کپی زیراکس

برای تعمیر دولوپر دستگاه کپی زیراکس خود، می توانید به واحد تعمیرات دستگاه کپی زیراکس مراجعه نمایید. در این واحد کارشناسانی حضور دارند که به سبب برخورداری از مهارت و تجربه ی بالا، می توانند هرگونه اقدامی برای تعمیر یا تعویض دولوپر را به صورت تخصصی انجام دهند. همچنین در این واحد، سایر مشکلات و خرابی های این دستگاه نیز قابل بررسی و تعمیر می باشد. به دلیل برخورداری واحد مورد بحث از تجهیزات و ابزار پیشرفته، سطح کیفی خدمات ارائه شده به شکل قابل توجهی ارتقاء یافته و کاربران می توانند از تعمیر محصول خود به بهترین شکل، اطمینان کامل داشته باشند.

نمایندگی زیراکس

نمایندگی زیراکس، تنها مرکز رسمی ارائه دهنده خدمات مورد نیاز کاربران در زمینه تعمیر و فروش محصولات این کمپانی است. ممکن است برخی مراکز دیگر نیز اقدام به ارائه ی چنین خدماتی به کاربران نمایند. لازم است بدانید که در صورت مراجعه به این مراکز، ممکن است هزینه هایی به شما تحمیل شده و یا دچار مشکلاتی شوید. چرا که مراکز مورد بحث، فعالیت رسمی و قانونی نداشته و بیشتر با هدف کسب سود اقدام به ارائه ی خدمات می نمایند. این در حالی است که نمایندگی رسمی زیراکس، برای اثبات صداقت خود در ارائه سرویس ها، به کاربران خود ضمانت نامه رسمی ارائه می نماید. شما کاربران گرامی در صورت تمایل به خرید هریک از انواع دستگاه کپی، پرینتر، فکس، اسکنر و … زیراکس، می توانید روی نمایندگی این شرکت به عنوان مرکزی مطمئن حساب کنید.

واحدهای تعمیرات زیراکس

واحدهای تعمیرات زیراکس، برای ارائه خدمات هرچه با کیفیت تر به کاربران خود، به آخرین دستگاه ها و برنامه های روز دنیا مجهز شده اند. این کار، به تعمیرکاران امکان بررسی همه جانبه محصولات و تعمیر بی عیب و نقص آنها را داده است. یکی از خدمات ویژه این واحدها، ارائه مشاوره تعمیرات به کاربران می باشد. به این ترتیبب که کاربرانی که در محصولات خود دچار مشکل هستند، می توانند با واحدهای تعمیرات زیراکس تماس گرفته و ضمن مطرح نمودن مشکل، از راهنمایی های لازم بهره مند شوند. این مشاوره ها توسط تعمیرکاران مجرب ارائه شده و می توانید از درستی اطلاعات دریافتی کاملا مطمئن باشید.