اشتراک گذاری

ابتکار شرکت زیراکس

شرکت زیراکس، فعال در زمینه ی تولید ماشین آلات چاپ دیجیتال، از شرکتهای موفقی است که در این زمینه فعالیت دارد. این شرکت با بهره گیری از مشاوران هوشمند دست به ابتکاری جدید در مدل کسب و کار خود زد و آن هم این بود که در ابتدای ورود به بازار، به جای فروش دستگاههای خود، آنها را اجاره میداد. در این مطلب به بررسی ابتکار شرکت زیراکس و معرفی  مختصری از فعالیت های شرکت زیراکس می پردازیم.

ابتکار شرکت زیراکس

آشنایی با شرکت زیراکس

شرکت زیراکس در زمینه تولید ماشین آلات چاپ دیجیتال، یکی از موفق ترین شرکتها میباشد که توانسته دهها جایزه ملی و بین المللی را از آن خود کند. این شرکت با اختراع فناوری عکسبرداری الکترونیکی یا زیرو گرافی، توانست در زمانی کوتاه به دنیای فناوری های نوین وارد شود. ابتکار شرکت زیراکس با سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه و مورد توجه قرار دادن کیفیت کالا ها و اهمیت  جلب رضایت مشتری و رفع نیازهای وی، بیشتر نمایان می شود.

در سال ۱۹۵۹ زیراکس اولین دستگاه کپی اداری را وارد بازار کرد که نقطه ی آغازی بود برای شروع موفقیت های این شرکت. پس از آن نیز با تولید و عرضه ی محصولات متنوع در زمینه ی دستگاه های مختلف کپی، چاپ گرهای لیزری رنگی، ، نرم افزارهای مدیریت مستندات و پشتیبانی با انواع کاغذ و جوهرهای خشک و تر روز به روز به موفقیتهای خود افزود.

زیراکس، مبتکر در مدل کسب و کار

زیراکس در ابتدای ورود به بازار دست به ابتکاری جدید زد و آن هم  دستگاه اجاره به جای فروش آن بود. این شرکت برای این کار، قیمتهای خوبی به  ادارات ارائه میکرد و شرکت ها با پرداخت اجاره ماهانه ۹۵ دلار، به تهیه ۲۰۰۰ کپی میپرداختند و اگر تقاضای کپی بیشتری هم داشتند، باید مبلغ بیشتری پرداخت میکردند.

نیاز به کپی خشک، به مرور زمان و البته طی زمانی بسیار اندک، بیشتر شد و شرکتها تقاضای بیشتری کردند. پس از مورد استقبال قرار گرفتن این دستگاه و فناوری آسان و آشنایی شرکتها با مزایای آن، کم کم به خرید آن روی آوردند. این ابتکارشرکت زیراکس، در حوزه های دیگر کسب و کار نیز، بعنوان الگو مورد استفاده قرار گرفته است.

این مقاله را از دست ندهید : تاریخچه شرکت زیراکس

هر چند استراتژی میتواند موقتی یا دائمی باشد، اما در هر صورت، بسیاری از کسب و کارها را با موفقیت روبه رو ساخته است. میتوانیم نتیجه بگیریم که تنها نوآوری در محصول کافی نیست، بلکه مدل کسب و کار متناسب با زمینه فعالیت،  در واقع روش ارائه و عرضه محصول نیز بسیار مهم است که این موضوع در بدو ورود محصول به بازار اهمیت بیشتری خواهد داشت. نکته ای که ابتکار شرکت زیراکس آن را عملی ساخت .

نمایندگی زیراکس و واحدهای تعمیرات زیراکس

در این خبر به شرح ابتکار شرکت زیراکس در ارائه ی خدمات پرداختیم .مطالعه ی این مطلب می تواند به عنوان الگویی در کسب و کارهای کوچک و بزرگ مطرح شود. در ادامه به ذکر مختصری  از خدمات نمایندگی زیراکس می پردازیم.

نمایندگی زیراکس با بهره گیری از زبده‌ترین و مجرب‌ترین کارشناسان در زمینه فروش و تعمیر محصولات زیراکس، توانسته بالاترین سطح کیفی خدمات در حوزه های فروش و تعمیرات Xerox  را ارائه دهد. برخی از خدماتی که در نمایندگی Xerox  ارائه میشود عبارتند از: ارائه ی اطلاعات به مشتریان دربارۀ ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دستگاه‌ها، تهیه مواد مصرفی دستگاه‌ها نظیر کارتریج ،آموزش شیوه کار با دستگاه‌های زیراکس، شارژ مصرفی و …،  ارائه خدمات مرتبط با تعمیر و ترمیم دستگاه‌های زیراکس و …. .

هدف نمایندگی زیراکس، همواره کسب رضایت مشتریان بوده است. در راستای دستیابی به این هدف، با استفاده از کادری مجرب و حرفه ای، سعی در رفع تمامی نیازهای مشتریان خود در زمینه های آموزش تعمیرات زیراکس ، عرضه مواد مصرفی، آموزش‌‏های فنی و تخصصی، تعمیرات و نگهداری محصولات دارد. این مرکز جهت ارائه ی خدمات با بهترین کیفیت اقدام به راه اندازی واحدهای مجزا نموده است با کلیک روی هر یک از واحدهای تعمیرات زیراکس می توانید اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایید.

در صورت تمایل به دریافت اخبار ،  مقالات ، محصولات و سوالات متداول مرتبط با محصولات زیراکس، می توانید به دیگر صفحات ما را پیگیری نمایید.